رحمتي پيراهن شماره يك تيم ملي را از دست خواهد داد؟!
نوشته شده توسط : مهرداد فلاحی

 

تاريخ درباره گلر اول تيم ملي تكرار خواهد شد/
رحمتي پيراهن شماره يك تيم ملي را از دست خواهد داد؟!

گروه ورزش - سيد مهدي رحمتي بلافاصله پس از اتمام بازي استقلال برابر نسف قارشي ازبكستان در هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا مديران باشگاه استقلال را به باد انتقاد گرفت تا نشان دهد زياد از وضعيت كنوني‌اش در اين باشگاه راضي نيست، سنگربان تيم ملي فوتبال ايران در اين بين جملات تندي خطاب به امير قلعه نويي به كار برد تا به اين شكل استقلال و خود را با حاشيه‌اي جديد درگير كند. 

به گزارش رجانيوز، وقتي سخنان رحمتي روي خروجي خبرگزاري‌هاي كشور قرار گرفت، بسياري از اهالي فوتبال و كارشناسان اين رشته دروازه بان تيم ملي را سرزنش كردند تا وي از تكرار اين رفتار خودداري كند اما رحمتي بدون توجه به اين توصيه‌ها رفتار خود را در قبال قلعه نويي تكرار كرد، تا درگيري ميان دروازه بان استقلال و سرمربي پيشين آبي‌هاي پايتخت اوج بگيرد،رحمتي اختلافات ديرينه خود با قلعه نويي را به شكل عجيبي رسانه‌اي كرد تا در حاشيه غوطه‌ور شود.
 
امير قلعه نويي در واكنش به جملات رحمتي سياست سكوت را در پيش گرفت تا نزد افكارعمومي متهم به حاشيه‌سازي براي استقلال نشود اما رحمتي بدون توجه به رفتار سياسي گونه قلعه نويي همچنان به رفتار تند خود ادامه داد تا تمركز اصلي خود را براي حفاظت از دروازه استقلال از دست بدهد،رحمتي اين روزها تمرز سابق را ندارد به همين دليل هواداران به شدت از عملكرد وي گلايه دارند چون اگر اين رفتار تداوم يابد،استقلال بيشترين لطمه را از اين ناحيه خواهد خورد.
 
هواداران استقلال امروز با اين پرسش مواجه هستند چرا مهدي رحمتي وظيفه اصلي خود را به دست فراموشي سپرده است و سراغ مسائل بي ارزش رفته است، اين همان مردي است كه مي‌پنداشتيم روزي بهترين دروازه‌بان آسيا خواهد شد؟ سيدمهدي رحمتي كجا است؟ پسري كه در فصل نقل و انتقالات غوغا مي‌كرد.مردي كه خواهان زيادي داشت. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب. بهتر است بپرسيم او كجا سير مي‌كند؟ در فضا يا در عالم غير واقعي؟! 
 
مرور عملكرد دروازه بان اول تيم ملي فوتبال ايران در چارچوب دروازه استقلال برابر ملوان هواداران تيم ملي و استقلال را اميدوار كرد كه رحمتي دوباره به روزهاي اوج خود بازگشته است، اما اين رويا خيلي زود رنگ باخت! رحمتي به واقع ستاره آبي‌ها برابر ملوان بود اما بار ديگر آن دروازه‌بان پراشتباهي كه مقابل ذوب‌آهن ديديم در بازي با الجزيره روبروي مان قرار گرفت. چه اتفاقي رخ داده است؟ ماجرا چيست؟ رحمتي در راه بازگشت به كدام ايستگاه است؟ آن روزها كه در همين استقلال در سايه وحيد طالب‌لو قرار گرفت؟ 
 
انگار دوباره رحمتي دوست دارد اتفاقاتي كه فصل ششم رقابت‌هاي ليگ برتر براي او رقم خورد را دوباره تجربه كند، همان رحمتي كه هرگز موفق نبود و كسي دوست نداشت در چارچوب دروازه آبي‌ها قرار بگيرد. اين رحمتي همان است كه آن فصل مي‌شناختيم. همان دروازه‌بان پرحاشيه كه مدام مصاحبه مي‌كند و از دست‌هاي پشت پرده مي‌گويد. رحمتي امروز هم مثل آن روز‌ها آرام و قرار ندارد. هر روز مصاحبه، هر روز جبهه‌گيري و مدام پرخاشگري. رحمتي حتي آرامش خود را در چارچوب دروازه استقلال نيز از كف داده است. ياد آن گلي مي‌افتيم كه از مهرزاد معدنچي در دربي خورد.كه فرداي آن روز رسانه ها درباره آن گل تيتر زدند:« استقلال زير چكمه‌هاي رحمتي جان باخت!» امروز نيز بايد از همين واژه استفاده كرد. 
 
واقعيتي كه بسياري از منتقدان فوتبال ايران به آن اذعان دارند اينست كه، بار ديگر استقلال زير چكمه‌هاي رحمتي جان مي‌بازد و اين در حالي است كه آبي‌ها در طول بازي‌هاي امسال چندين و چند بار خود را مديون واكنش‌هاي رحمتي مي‌دانستند. از ياد نمي‌رود كه او در فينال جام حذفي چگونه اسباب قهرماني استقلال را فراهم كرد يا در دربي نيم فصل نخست فصل يازدهم كه با عملكرد مظلوبش كاري كرد محمد نوري پنالتي را به اوت بزند. مهدي رحمتي امسال كم خدمت به استقلال نكرده است اما در بازي‌هاي اخير به مرزي رسيده كه فراموش كنيم او روزهاي زيادي ناجي استقلال بود.
 
دليل اين همه افت چيست؟ وقتي پرونده او را در روزهاي اخير مرور مي‌كنيم موارد نا اميد كننده فراواني را مشاهده مي‌‌كنيم كه نشانه‌هاي موفقيت در آن ديده نمي‌شود. مصاحبه پشت مصاحبه! مهدي رحمتي حتي به قول خودش هم وفا نكرد. او روزي به خبرنگاران گفت:«نمي‌خواهم تا پايان فصل مصاحبه كنم!»اما اين وعده دوام زيادي نداشت، نگران رحمتي هستيم، نگران تيم ملي ايران، نگران دروازه‌اي كه قرار است او در مرحله مقدماتي جام جهاني نگهبانش باشد. رحمتي بايد همين جا متوقف شود و به همان جاده‌اي برگردد كه همگان او را تحسين مي‌كردند و گرنه ممكن است فردا براي بازگشت اندكي دير باشد...

 




:: برچسب‌ها: رحمتي , شماره يك , تيم ملي ,
:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: